maandag 24 januari 2011

Nr. 128

Zoals gewoonlijk ben ik weer met 101 dingen tegelijk bezig en heb ik nog ongeveer 578 dingen op een to do lijst staan. Dingen die ik graag wil maken en sommige dingen die ik eigenlijk nog echt "moet" maken. Ik heb de laatste tijd zoveel creatieve ideeen, dat m'n hoofd er soms gewoon van overloopt en ik er zelfs niet van kan slapen zo "druk" heb ik het. Zelfs alles opschrijven om het niet te vergeten verlicht nog niet echt. Jammer alleen dat er vervolgens dan niet zoveel uit m'n handen komt........ Komt vast goed!

Nou zijn niet alle moetjes vreselijk. Dit project vond ik heel bijzonder om te mogen doen en ik heb er dan ook met veel plezier, energie en vooral ook liefde aan gewerkt. Jaren geleden heb ik samen met een hele goede vriendin van mij afgesproken dat als ze ooit een kindje kreeg, ik haar oude wieg zou bekleden. Dit is al een afspraak van een jaar of 8 terug, of wellicht nog langer. In september belde ze me om te vertellen dat zij en haar partner hun eerste kindje verwachten en uiteraard met de vraag of het aanbod nog stond. Natuurlijk! Zo zag de wieg er eerst uit.



En dit is wat ik er van gemaakt heb. Ze heeft zelf de stof uitgekozen. Een hele mooie doorzichtige stof voor het hemeltje en de sierrand en een dichtere, stevige stof voor de binnenkant. Vooral de zilveren print op de doorzichtige stof vind ik prachtig! Op de foto staat de wieg op mijn hocker, omdat ze zelf nog het onderstel aan het verfen is. Het is een soort wagen model. Het hemeltje was zo af, kwestie van recht toe recht aan.




De sierrand heeft me de meeste moeite gekost met het rimpelen en het aanzetten. Maar ik ben heel erg blij met het resultaat! Ze komt hem vanmiddag ophalen dus ik ben benieuwd wat ze er zelf van vind!




Dan ga ik nu maar verder met nummer 129 of 498, 321, 118..........

Groetjes,


6 opmerkingen:

  1. Wat is dit een prachtig wiegje geworden en wat zal je vriendin trots op jou zijn. De sierrand lijkt me idd erg moeilijk en bewerkelijk maar het resultaat is dan ook helemaal geweldig. Knap hoor.
    Hehe...nu kun je eindelijk aan nr...??? beginnen. Fijne avond, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een plaatje van een wiegje.
    Het kindje word er was rustig van als het er in ligt.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende wieg, en wat een eer om het te mogen bekleden. Prachtig gedaan hoor. Kan me voorstellen dat die sierrand zweten was zeg.
    Ik herken me helemaal in je verhaal hoor, maar het zal vast goed komen!
    Succes met alle projectjes, en een fijne avond,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan een groot gedeelte van je post niet lezen want er staat iets van Shabbyblogs achtergronden voor je tekst, dat ze naar een nieuwe server gaan. Ja wat kan mij dat nou schelen! Ik kan gelukkig wel de foto's van je wiegje zien, wat mooi, romantisch, wat zal het babietje daar lekker in slapen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hay An, wat leuk dat je naar Desny vraagt. Ik hoop dat hij over 2 weken kan komen. Hij drinkt nog wel bij z'n moeder maar het wordt al minder. Ik kan ook niet wachten hoor...wil hem ook zelf graag opvoeden. Zodra hij hier is hoor je dat. Wens je een heerlijke dag/avond, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai An, hihi heel herkenbaar hoor, soms loop je over in je hoofd maar er komt dan niets uit je handen, heel frustrerend!! Maar goed uit jouw handen is wel iets prachtigs gekomen! Echt schitterend hoor en erg leuk dat je dit voor je vriendin hebt kunnen doen! Ze zal hem zeker prachtig vinden! Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen